2010. december 15., szerda

Elte, megint

Lálálá, a K tanárúr egy köcsög, lálálá...

A következő a történet:
K tanárúr a matematika egy ágát tanítja az ELTÉn bölcsészeknek.
A tantárgy ZH-s, és a szegény bölcsészek segítésére kiadott két próbaZH sort, és tartott a ZH előtt egy órát, ahol átnéztük az egyik próbaZH sort.

Már amíg tartotta az előadást is problémáim voltak a tárgy megértésével, és egy darabig gyenge képességeimet okoltam érte, de az igazi fordulópont akkor jött, amikor a próbaZH-s órán egy komoly vitám volt a tanárral az egyik feladatról, amit ÉN oldottam meg jól, és Ő rosszul. Az egészben az volt a zavaró, hogy a tanár, különösen egy próbaZH-s órán arra hivatott, hogy a tökéletes megoldást prezentálja a diákok számára olyan feladatokra, amik aztán a ZH-n lesznek.
Ehhez képest amit a tanár művelt az helytelen, és egy csomó felesleges információt is elmondott közben, ami teljesen összezavaró volt, ha az ember csak egy picit is bizonytalan volt a feladatban.
Jó, tegyük ezen túl magunkat. Ekkor jött a felismerés, hogy valójában nem én vagyok a szar tanuló, hanem a K úr a szar tanár, és ó, Istenem, de még milyen szar tanár.

Ehhez képest, ZH: képes volt, és olyan feladatokat adott ZH-n, ami nemhogy az egyik próbaZH-ban sem volt benne, de mégcsak nem is tanultuk. Na ebből csináljak valamit! Le is álltam vele vitatkozni, hogy mi ilyeneket nem tanultunk órán, de ő váltig állította, hogy márpedig ott van a kiadott jegyzetben, oldalszámra megmondta hol. Persze, de attól még nem beszéltünk róla órán, és nem magyarázta el. Azt hozzá se kell tenni, hogy a próbaZH-khoz képest a ZH feladatai kategóriákkal nehezebbek voltak.

Két dolog történhet. Vagy majdnem mindenki megbukik, és akkor kimondhatjuk, hogy a tanár egy fasz. Vagy mindenki átmegy legalább egy 2-essel, ha nem jobb jeggyel, és akkor elmondhatjuk, hogy a tanár egy köcsög, gyk bearhatott volna nekünk egy 1től különböző jegyet bármiféle tanítás nélkül, mert a "tanításának" az eredménye az lett, hogy 1.) nem tanította meg azt amit számonkért 2.) nem függött össze a teljesítmény az értékeléssel 3.) nem kaptunk visszajelzést a munkánkról a jegy által 4.) amit "megtanított" annak semmi jelentősége nincsen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése